Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να αυξήσετε την ικανοποίηση εμπειρίας των πελατών σας, την ίδια στιγμή που θα εργαζόσασταν με αυθεντικότητα υπέρ του πλανήτη, αυξάνοντας παράλληλα τα κέρδη σας; Η φροντίδα για το μέλλον του πλανήτη και η ενσυναίσθηση γύρω από τη βιωσιμότητά του, σας βοηθά να κάνετε ακριβώς αυτό. Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας, βρίσκονται μπροστά σε μια τεράστια ευκαιρία, ικανή να τις μεταμορφώσει σε κάτι πολύ ανώτερο από την απλή ενοικίαση χώρων ύπνου. Η πράσινη φιλοσοφία, ή αλλιώς η βιώσιμη προσέγγιση στις επιχειρήσεις, δεν είναι πλέον απλώς μια μόδα. Είναι μια αναγκαιότητα, που αναγνωρίζεται παγκοσμίως και εκτιμάται ιδιαίτερα από τους σύγχρονους καταναλωτές. Ειδικά στον τομέα της φιλοξενίας, η προτίμηση προς επιχειρήσεις με περιβαλλοντική υπευθυνότητα αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Οι επισκέπτες σήμερα αναζητούν περισσότερα από ένα απλό κατάλυμα. Θέλουν ποιότητα, βιωσιμότητα και υπευθυνότητα, μια επιχείρηση με αξίες που ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους και εσείς μπορείτε να το προσφέρετε. Παρακάτω παρουσιάζουμε με στοιχεία, πώς η πράσινη φιλοσοφία μπορεί να γίνει ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία σας για την αύξηση της εμπιστοσύνης και της αφοσίωσης των πελατών σας, οπότε και την ενίσχυση του brand σας.
- Η πράσινη φιλοσοφία σας κάνει ξεχωριστούς
Σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό, το να ξεχωρίζετε είναι κρίσιμο. Η ενσωμάτωση πράσινων πρακτικών, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η μείωση των απορριμμάτων, η eco-friendly διαχείριση στην καθημερινή καθαριότητα ή η επιλογή τοπικών, βιώσιμων προϊόντων, δίνει στην επιχείρησή σας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αρκεί να γίνεται με ειλικρίνεια. Μα, πάνω από όλα αποδεικνύει ότι αγαπάτε όχι μόνο το παρόν αλλά και το μέλλον του τόπου και τον τουρισμού.


Έρευνα της Nielsen διαπίστωσε ότι το 81% των καταναλωτών παγκοσμίως πιστεύει ότι, οι επιχειρήσεις πρέπει να συνεισφέρουν θετικά στο περιβάλλον. Επομένως, εάν οι πελάτες σας βλέπουν ότι προσπαθείτε να μειώσετε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα, θα σας επιλέξουν έναντι των ανταγωνιστών σας. Αυτό δεν ισχύει μόνο για ξενοδοχεία, αλλά και για μικρότερες επιχειρήσεις, όπως διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
- Καθαριότητα με πράσινες πρακτικές
Η καθαριότητα είναι μία από τις βασικές ανησυχίες των επισκεπτών σε ποσοστό που αγγίζει, αν δεν ξεπερνά ήδη το 78%. Όταν όμως αυτή συνδυάζεται με οικολογικές πρακτικές, η επιχείρησή σας ενισχύει την εικόνα της ως υπεύθυνη και καινοτόμα. Συγκεκριμένα:
- Χρήση οικολογικών απορρυπαντικών χωρίς χημικά: Αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά απορρυπαντικά με φιλικά προς το περιβάλλον καθαριστικά, αποφεύγεται η επιβάρυνση των υδάτινων πόρων και μειώνεται η έκθεση των επισκεπτών και του προσωπικού σε τοξικές ουσίες.
- Πλυντήρια με UV light: Η τεχνολογία υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) αποτελεί μία καινοτόμο λύση για την αποστείρωση κλινοσκεπασμάτων και υφασμάτων χωρίς χημικά. Εκτός από την προστασία του περιβάλλοντος, εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο υγιεινής και καθαριότητας.
Οι επισκέπτες σας αγαπούν να γνωρίζουν ότι τα κλινοσκεπάσματα πλένονται με UV Light και οικολογικά απορρυπαντικά, εξασφαλίζοντας καθαριότητα χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Όχι μόνο θα εκτιμήσουν την καθαριότητα και την ασφάλεια που παρέχετε, αλλά θα αναγνωρίσουν και την προσπάθειά σας να λειτουργείτε υπεύθυνα.
#αυτότοήξερες; Σύμφωνα με έρευνες, η πλειονότητα των επισκεπτών δίνει προτεραιότητα σε ξενοδοχεία που εφαρμόζουν οικολογικές μεθόδους καθαρισμού. Στην Ελλάδα η επιχείρηση πλυντηρίου για μονάδες καταλυμάτων που ασπάζονται τη σπουδαιότητα της καθαριότητας, διαθέτοντας εξοπλισμό αποκλειστικά με UV light τεχνολογία και eco-friendly απορρυπαντικά είναι η Fresh Laundry.
- Οι πελάτες αναζητούν εμπειρίες με σκοπό. Εσείς έχετε;
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η σύγχρονη γενιά ταξιδιωτών (ιδιαίτερα οι Millennials και η Gen Z) θέλουν οι διακοπές τους να συνδυάζουν τη χαλάρωση με μια θετική επίδραση στον κόσμο. Ένα ξενοδοχείο ή κατάλυμα που ακολουθεί βιώσιμες πρακτικές, όπως:
- Ανακύκλωση και διαχείριση αποβλήτων
- Αδιαπραγμάτευτη υγιεινή και καθαριότητα που προστατεύει πελάτες και προσωπικό
- Μείωση πλαστικών μίας χρήσης
- Χρήση τοπικών προϊόντων και τροφίμων
- Υποστήριξη της τοπικής κοινότητας
προκαλεί συναισθηματική σύνδεση στους πελάτες. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο που προσλαμβάνει κατοίκους της περιοχής και συνεργάζεται με τοπικούς παραγωγούς για την παροχή φαγητού και ποτών ενισχύει την τοπική οικονομία, ενώ παράλληλα δημιουργεί μια αυθεντική εμπειρία για τους επισκέπτες. Η σύνδεση αυτή δημιουργεί αφοσίωση και οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες κρατήσεις.

- Πρασινίσατε; Γίνετε εξωστρεφείς! Η διαφάνεια κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών
Η περιβαλλοντική υπευθυνότητα πρέπει να είναι διαφανής και μετρήσιμη. Οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν πώς η επιχείρησή σας εφαρμόζει βιώσιμες πρακτικές. Ενημερωθείτε και επιδιώξτε να αποκτήσετε πιστοποιήσεις από οργανισμούς, όπως Green Key, LEED, ή ISO 14001. Επικοινωνήστε τες στον ιστότοπό σας, στα social media και στους χώρους σας, καθώς και τις πράσινες δράσεις που τυχόν αναλαμβάνετε, όπως η εξοικονόμηση νερού ή η συνεργασία με τοπικές ΜΚΟ. Σύμφωνα με τη Booking.com, το 57% των ταξιδιωτών αισθάνεται καλύτερα όταν επιλέγει ένα κατάλυμα που αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στη βιωσιμότητα.
- Μείωση λειτουργικού κόστους και αναδιανομή αξίας
Η πράσινη φιλοσοφία δεν ενισχύει μόνο την εικόνα της επιχείρησής σας, αλλά μειώνει και το λειτουργικό σας κόστος. Πρακτικές όπως:
- Ηλιακή ενέργεια για ηλεκτρισμό και θέρμανση
- Ενεργειακά αποδοτικός φωτισμός LED
- Σύστημα συλλογής και επαναχρησιμοποίησης νερού
- Οικολογικές μέθοδοι καθαριότητας όπως πλύσιμο με UV light
εξοικονομούν χρήματα, τα οποία μπορείτε να επανεπενδύσετε για τη βελτίωση των υπηρεσιών σας. Αυτή η οικονομία προστιθέμενης αξίας είναι κάτι που οι πελάτες εκτιμούν, καθώς βλέπουν ότι η επιχείρηση λειτουργεί έξυπνα και υπεύθυνα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία και όπου οι καταναλωτές είναι πιο συνειδητοποιημένοι από ποτέ, οι επιχειρήσεις που επενδύουν στη βιωσιμότητα κερδίζουν σε πολλαπλά επίπεδα: από την αύξηση των πελατών και τη βελτίωση της εικόνας τους έως την οικονομική αποδοτικότητα. Επιλέξτε τη βιωσιμότητα ως την κινητήρια δύναμη της επιχείρησής σας και δείτε την πελατειακή σας βάση να μεγαλώνει με σταθερότητα και αφοσίωση. Κάντε το πρώτο βήμα για μια βιώσιμη διαμονή που ξεχωρίζει!